- Novice -

60 let poti uspeha

Vse se je začelo leta 1954 s poprom. Ta je bil edina surovina v programu takratnega podjetja Začimba, ki je bilo ustanovljeno ob sečoveljskih solinah v Seči pri Portorožu. Ob 700 let starih solinah je bilo v podjetju zaposlenih deset ljudi, ki so z ročnim delom začeli svojo pot k uspehu.

Širitev proizvodnje in Droga Portorož

Proizvodnja in asortima začimb sta se vedno bolj širila, še posebej po letu 1964, ko se je podjetju Začimba-Soline pridružilo še ljubljansko podjetje Gosad. To je imelo dva svoja obrata – Sudest v Gradišču pri Kozini in Jelka na Vrhniki. Istega leta se je podjetje preimenovalo v Drogo Portorož.

Najsodobnejši obrat za začimbe v Jugoslaviji

V obdobju po oblikovanju novega podjetja se je dejavnost zelo razširila – podjetju so se namreč pridružili številni kooperanti, vzgojitelji ter nabiralci samoniklih začimb in zelišč. Z ustanavljanjem odkupnih postaj po celi Jugoslaviji so zbirali surovine. Leta 1973 je Droga Portorož predelala že 730 ton začimb, kar je predstavljalo 35 odstotkov prodaje začimb v takratni državi. Zahteve trga in naraščajoče povpraševanje po kakovostnih začimbah so narekovali nadaljnji razvoj. Tako je bil leta 1977 zgrajen povsem nov obrat za predelavo in pakiranje začimb, ki je bil tudi najsodobnejši v državi.

Maestro-60-let-prve-steklenicke-droga-portorozSimfonija dobrih okusov

Leta 1979 je asortima obsegal 25 začimb, do leta 1989 je narasel na 87, leta 1999 pa je štel že 130 izdelkov. V osemdesetih letih je postalo jasno, da je zelo težko obvladovati tako širok in raznolik nabor izdelkov. Zaradi tega se je takratno podjetje odločilo za uvedbo blagovnih znamk, ki naj bi z enotno embalažo in oznakami opozarjale potrošnike na določeno skupino izdelkov.

Maestro-60-let-steklenicke-kuharLeta 1988 je tako nastala blagovna znamka Maestro, prva v skupini znamk, ki so sledile.

Z Maestrom se je na embalaži začimb pojavila podoba kuharja, ki je dirigiral “simfonijo dobrih okusov”. Blagovna znamka je pod svoje okrilje sprejela naravne začimbe v stekleničkah in vrečkah, kasneje pa še v plastenkah in kartončkih. Avtorica blagovne znamke je bila marketinška agencija Studio Marketing iz Ljubljane, ki je za oblikovanje prejela prvo nagrado na oglaševalskem festivalu v Portorožu.

Prve preobleke izdelkov

Ker se zahteve in navade potrošnikov neprestano spreminjajo, se je temu morala prilagajati tudi blagovna znamka Maestro. Izdelki so svojo prvo preobleko doživeli leta 1996: imena na embalažah so postala bolj čitljiva, izdelki pa so bili razporejeni v barvne skupine, da bi potrošniki lažje prepoznali iskano začimbo. Naslednja prelomnica je bila leta 1999, ko so se spremenili nekateri elementi podobe, ki blagovno znamko spremljajo še danes. Grafiko je zapustil znameniti kuhar – dirigent, pokrovčki stekleničk so dobili rumeno barvo, napis Maestro pa značilno obliko. Posodobljeni so bili tudi pokrovčki, ki imajo dvojno doziranje – skozi večjo odprtino ali skozi sito. Leta 2006 je sledila naslednja večja sprememba – celostna posodobitev blagovne znamke, ki je vključevala spremembo oblike in grafične podobe vseh izdelkov s poudarkom na novi steklenički. Steklenička je postala višja, elegantnejša in sodobnejša.

Maestro prevzame družba Žito

Leta 2009 smo program začimb in blagovno znamko Maestro od Droge Kolinske prevzeli v družbi Žito. Kljub temu je blagovna znamka Maestro še naprej ohranjala vodilni tržni položaj v kategoriji začimb v stekleničkah in vrečkah in še vedno je bila prisotna predvsem v državah nekdanje skupne države.

Jesen 2014 z novo stekleničko

V letu 2013 je Maestro doživel novi val osvežitve, saj smo prenovili linijo začimb v vrečkah in še bolj poudarili prepoznavno rumeno barvo, naslednje leto pa smo v asortima najbolje prodajanih samostojnih začimb dodali še pakiranje v stoječih vrečkah. Jeseni 2014 smo na policah trgovin lahko opazili novo stekleničko, ki še vedno ostaja elegantna in ohranja pokrovček z dvojnim doziranjem. Novost je folija pod pokrovčkom, ki ohranja aromo začimb in nudi dodatno zaščito samega izdelka. S tem smo zaključili četrto večjo prenovo blagovne znamke Maestro, ki danes vključuje že 230 začimb.

Prilagajamo se svetovnim trendom in ostajamo zvesti potrošniku

V vedno bolj zahtevnih tržnih razmerah in vse bolj agresivni konkurenci se pri preoblikovanju izdelkov vedno bolj prilagajamo potrošniku. Poskušamo ga razumeti, zaznati njegove potrebe in želje, ki nas vodijo k razvoju blagovne znamke in njenega portfelja. Seveda v vse to vpletemo tudi svetovne trende, ki jih lokalno prilagajamo. Tako je tudi pri blagovni znamki Maestro. In ker se v zadnjem času trendi porabe začimb spreminjajo (zanimivo je, da pada poraba paprike, raste pa bolj eksotičnim začimbam  –  kurkumi, čilijem, gorčičnemu semenu), temu sledimo tudi s svojo blagovno znamko. Zato v zadnjih letih potrošniku ponujamo nove začimbe in začimbne mešanice, ki ne vsebujejo nobenih umetnih ojačevalcev okusa in umetnih barvil ter tako zagotavljamo še večjo kakovost izdelkov.

V blagovni znamki Maestro vidimo v prihodnje veliko novih izzivov in potencialov. Kakšni so, pa bo vidno na policah v letu 2015. Kot vedno ostaja prvi v vrsti potrošnik, ki ceni raznolikost in naravnost blagovne znamke Maestro.

Na seznam